O projekcie

Nazwa inwestycji:

Dokumentacja projektowa budowy drogi ekspresowej S10 i S50 A1 – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej

Część II – Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.:

„Budowa drogi ekspresowej S10 na odc. od granicy województwa do DK50 i S50 na odc. od DK50 do S7”

Data podpisania umowy:

04.08.2022 r.

Podstawą opracowania jest umowa nr. 2052.2022.I-1.D-3.2413.17.2021.44 z dnia 04.08.2022 r. zawarta pomiędzy Skarbem Państwa – Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad reprezentowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska  6, 85-085 Bydgoszcz, a Wykonawcą – konsorcjum firm TPF Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Postępu 14B, 02-676 Warszawa oraz Databout Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie,
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 7, 02-366 Warszawa.

Opis kontraktu:

Przedmiotem umowy jest opracowanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa drogi ekspresowej S10 na odc. od granicy województwa do DK50 i S50 na odc. od DK50 do S7”.

Inwestycja dotyczy budowy drogi S10/S50 oraz drogi krajowej nr 60.

DrogaS10/S50 została zlokalizowana w północno-zachodniej części województwa mazowieckiego ( powiaty: sierpecki, płocki i płoński). Początek przebiegu projektowanej drogi ekspresowej rozpoczyna się na węźle drogowym zlokalizowanym w ciągu istniejącej drogi wojewódzkiej DW559 w okolicach miejscowości Cegielnia (Wariant W3) oraz Izabelin (Wariant W1 i Wariant W2). Następnie droga przebiega z zachodu na wschód przez gminy Brudzeń Duży, Mochowo, Stara Biała, Gozdowo, Bielsk, Radzanowo, Staroźreby, Bulkowo, Dzierzążnia, Naruszewo a koniec opracowania znajduję się na węźle Przyborowice – węzeł projektowanej drogi S10/S50 z drogą ekspresową S7, położonym w rejonie miejscowości Przyborowice Górne, w gminie Załuski. Droga krajowa DK 60 w nowym przebiegu idącym odmiejscowość Bielsk do miejscowości Płock w województwie mazowieckim, przechodzi przez powiaty płocki, miasto Płock a także gminy: Bielsk, Radzanowo, Stara Biała, Płock .

Celem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego jest:

•    wstępne określenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności ekonomicznej;

•    uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów oraz ostateczne ustalenie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych;

•    dostarczenie informacji do podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego;

•    umożliwienie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla wybranego wariantu przebiegu drogi.

Droga ekspresowa S10/S50 jest w strategicznych planach na szczeblu krajowym: Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. Odcinek S10/S50 w swoim docelowym kształcie połączy Warszawę ze Szczecinem, łącząc liczne trasy szybkiego ruchu (m.in. A1, A6, S3, S5, S6, S11,S7).

Dzięki przedmiotowej inwestycji wyznaczona zostanie trasa nowej dwujezdniowej drogi krajowej o parametrach klasy S (droga ekspresowa) na odcinku od granicy województwa do drogi krajowej S7, która umożliwi stworzenie nowego połączenia głównych miast regionu, Bydgoszczy i Torunia, z Włocławkiem, Płockiem i Warszawą. Planuje się połączenie projektowanej trasy głównej z istniejącą siecią drogową wyłączne poprzez węzły drogowe na przecięciu z wybranymi drogami (DW559,DP2999W,DP5201W,DP2924W,DW567,DW540,DW570,DK50,DK60 (nowy przebieg),S50,S7). Połączenia z siecią pozostałych istniejących dróg zostaną zrealizowane poprzez planowane skrzyżowania na węzłach drogowych, przejazdy drogowe i sieć dodatkowych jezdni wzdłuż trasy głównej.

Zakres inwestycji obejmuje:

•    budowę dwujezdniowej drogi głównej;

•    budowę węzłów drogowych oraz obiektów inżynierskich;

•    budowę systemu odwodnienia pasa drogowego, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepusty i inne;

•    przebudowę istniejących dróg oraz budowę dodatkowych jezdni dla obsługi ruchu lokalnego;

•    realizację rozwiązań wynikających z oceny oddziaływania na środowisko w tym: ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie ochronne;

•    budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, a także infrastruktury technicznej związanej z drogami.

Podstawowe parametry drogi ekspresowej S10/S50:

ParametrDroga ekspresowa S10/S50
Klasa drogiS
Prędkość do projektowania130 km/h
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię115 kN/oś
Kategoria ruchuKR6*
Przekrój poprzecznyDwujezdniowy 2×2*
Szerokość pasa ruchu3,50 m*
Szerokość pasa drogowegook. 80 m*

* parametry wstępne, zostaną określone podczas prac projektowych na podstawie analiz

Podstawowe parametry drogi ekspresowej drogi krajowej nr 60 :

ParametrDroga krajowa nr 60
Klasa drogiGP
Prędkość do projektowania110 km/h
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię115 kN/oś
Kategoria ruchuKR5*
Przekrój drogi / Liczba pasów ruchu2×2/1×2
Szerokość pasa ruchu3,50 m*
Szerokość pasa drogowegook. 80 m*

* parametry wstępne, zostaną określone podczas prac projektowych na podstawie analiz

Spodziewane korzyści wynikające z realizacji planowanej inwestycji:

•    stworzenie nowych możliwości komfortowego dotarcia do aglomeracji warszawskiej (przez S50 i S7), do portów w Szczecinie i Świnoujściu (przez A6 i S3), do aglomeracji poznańskiej i konurbacji górnośląskiej (przez S5 i S11) oraz do aglomeracji łódzkiej i portów morskich w Gdańsku i Gdyni (przez A1);

•    stworzenie alternatywnego szlaku transportowego na północ od autostrady A2;

•    przeniesienie ruchu tranzytowego poza obszary zurbanizowane;

•    poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w korytarzu projektowanej drogi;

•    poprawa przepustowości drogi, komfortu przejazdu oraz prędkości ruchu;

•    umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie planowanej S10, a szczególnie w rejonach projektowanych węzłów drogowych.

Scroll to Top